__________________________________________________________________________________________

Programma

09:00                 Ontvangst en inschrijving

09:30                 prof. dr. M. Džoljić, Rector Magnificus en CEO Nijenrode Business 
                           Universiteit; opening Congres

09.35                 drs. W.M. van Ewijk; Inleiding door de dagvoorzitter

09:40                 prof. dr. J.J.L. Derksen: Historisch perspectief en de
                            dilemma’s van het gebruik van een DSM classificatie systeem

10:10                prof. dr. R. Verheul; Uitdagingen voor de DSM-5 in de dagelijkse praktijk

10:40                Koffie pauze

11:10                prof. dr. A.M. van Hemert; DSM-5 biedt kansen

11:40                prof. dr. R.W. Kupka; Opgeleid met DSM: is there room for doubt?

12:10                dr.dr. J. van der Stel;  'DSM-5 lost de crisis in de psychiatrie niet op',
                          gesproken column als inleiding op het plenaire debat;

12.20               Plenair debat, zaal en sprekers; De dilemma’s van de invoering
                         van DSM-5

12:50               Lunch

14:00               mr. T.A.M. van den Ende; Juridische aspecten DSM-5

14:30               dr. R. Luijk; DSM-5 vanuit het perspectief van de Zorgverzekeraar

15:00               Thee Pauze

15:30               drs. J. Tijdink; dilemma’s rond DSM-5 in een concreet praktijkvoorbeeld

15:50               dr.dr. J. van der Stel; DSM-5 vanuit het perspectief van patiŽnten

16:10              prof. dr. R. Verheul & drs. W.M. van Ewijk; "Lagerhuisdebat", 
                         conclusies en observaties

16.45              drs. W.M. van Ewijk; Dag afsluiting 

 

Vacatures

MEER OVER DEZE VACATURE >>

Opinie

De risico’s van een roeping

“Als je goed voor jezelf zorgt, kun je ook goed voor je kindje zorgen”, zei de kraamverzorgende elf jaar geleden tegen mij. Ik was bevallen van de eerste en dacht: Makkelijk praten. Opeens was alles anders. Met die borstvoeding, badjes, temperaturen, verschonen, de gigantische berg was ineens en de hond die ook nog uit moest, was het op zijn minst gezegd zoe... Meer

Reageer |  reacties

Wat wil je later worden?

Wat wil je later worden? Toen ik tien jaar oud was leek schrijver me een mooi beroep, op mijn twaalfde wilde ik archeologie studeren, op mijn vijftiende leek dat leraar geschiedenis het beste bij me zou passen en toen ik op een dag uiteindelijk een vervolgopleiding moest kiezen was er geen echte keus meer. Ik had tijdens het middelbaar onderwijs wat jaren ve... Meer

Reageer |  reacties

Vergeet roeping, volg je hart

Ik heb moeite met het begrip ‘roeping' Misschien heeft dat te maken met het feit dat het hier gaat om een religieus leenbegrip en ik niet veel op heb met religie. Misschien heeft het ook te maken met het feit dat een roeping suggereert dat er geen keuze meer is. Dat er iets is dat alle vrije wil en vrije keuze overstijgt, een pad dat door onwereldse interven... Meer

Reageer |  reacties