Jan Hol

25 oktober 2018

As of 2013, Jan Hol serves as Senior Vice President Communications & Fundraising for VU University Medical Center, one of the leading European centers for oncology, neurology and public health, based in Amsterdam. In June 2018, VUmc merged with AMC into Amsterdam UMC and Jan continues his service to this combination. Prior to academic healthcare, Jan held senior management positions in broadcasting (NOS/NCRV), aviation (KLM), food retail (Ahold), energy (Nuon) and technology (Ocť/Canon), both in The Netherlands, Asia and the US. Currently, he also serves as a Supervisory Board Member for a Dutch assurance company. In 2006, he was among the founders of the European Association of Communication Directors. Jan studied educational and political sciences and wrote over 25 books on various topics. He full fills a number of charity activities, among them within Marriage Week Foundation International and Emotionally Focussed Therapy Netherlands, encouraging couples to invest into their relationship. His main hobbies include running, biking and playing the piano. 

Vacatures

MEER OVER DEZE VACATURE >>

Opinie

Vacature voor een ontregelende tante

Met minder regels ga je het bureaucratische monster in de zorg niet verslaan. Met andere regels is die kans veel groter.Regels kunnen het leven in een complexe samenleving wat behapbaarder en daarmee overzichtelijker maken, maar het omgekeerde kan ook. Roep ‘paarse krokodil' en iedereen weet waar het over gaat: de moeder die wordt gedwongen een formulier in ... Meer

Reageer |  reacties

Het nut van regels

Niets is zo kenmerkend voor menselijk gedrag als het stellen van regels en ernaar te streven dat anderen zich daaraan houden. Met regels schep je een context voor het gedrag van anderen – je begrenst variatie. En zo gewenst kun je met regels andere mensen effectief manipuleren, macht uitoefenen. Daarom zijn er weer regels nodig om dat een beetje in toom te h... Meer

Reageer |  reacties

Regelgekte

Ooit, toen ik nog hoofd was van een aantal teams die zich bezighielden met hulpverlening aan dak- en thuisloze cliŽnten met complexe problematiek, hamerde ik er bij teamleden op om toch vooral de DBC-codes waaronder zij hun werkzaamheden weg konden schrijven, uit hun hoofd te leren. Zo kregen we het voor elkaar om een dag lang met een cliŽnt boodschappen te ... Meer