Dr. Arne Maas

Arne Maas is eigenaar van Ameuse, daarmee helpt hij bedrijven met verkopen. Vragen als: wat verkoop je precies, wie zit daar op te wachten en wat is dan je business model, zijn zaken waarover Arne graag, samen met bedrijven, zijn hoofd breekt.
Arne houdt daarnaast lezingen en schrijft tevens boeken en blogs. Recent verschenen:

  • De redenloze consument (2013) over de werking van framing en het onbewuste in marketing.
  • Start me up in Silicon Valley (2014, samen met Peter Ester), over Nederlandse ondernemers die een startup zijn begonnen in Silicon Valley.

Arne is gepromoveerd op een onderwerp in de Medische Besliskunde. Hij is part-time Professor of Marketing & Innovation aan de Rotterdam Business School. 

Opinie door Arne Maas:

BelgiŽ!

29 oktober 2015

“Ik heb getwijfeld over BelgiŽ, omdat iedereen daar lacht”. Het Goede Doel, een nederpop-bandje, zong het al in 1982.
Lees meer >>

Reageer |  reacties

Artsen zijn geen loodgieters, of wel?

10 juni 2015

Als de kraan van de wasmachine stuk is, druppelt het. En als je pech hebt, spuit het.
Lees meer >>

Reageer |  reacties

Vacatures

MEER OVER DEZE VACATURE >>

Opinie

Beroepsgeheim in een protocollentijdperk

In de zorg zijn de professionals actoren van een protocollaire praxis geworden. Onder invloed van een misinterpretatie van de betekenis van wetenschappelijk onderzoek voor de klinische praktijk, met een veel te sterk en zelfs kwalijk accent op big data, werd de klinische expertise, de door jarenlange ervaring gevormde intuÔtie gedegradeerd tot een derderangs... Meer

Reageer |  reacties

De grenzen van het beroepsgeheim

Stel je nou maar eens voor dat het jouw zoon, dochter, neef, nicht, oom, tante, vader of moeder betreft. Doorgaans een adequate en goede reden om elk gebod m.b.t. het beroepsgeheim te omzeilen. Zo dacht ik er ongeveer 10 jaar geleden over. En zo denk er nog steeds over. Kan ik wat ik gedaan heb voor een rechter verantwoorden? Die vraag stel ik mijzelf als ik... Meer

Reageer |  reacties

Versterk het beroepsgeheim

Het is begrijpelijk, en in ons aller belang, dat hulpverleners hun mond houden als zij privacygevoelige informatie van hun cliŽnten of patiŽnten ontvangen. Het gaat om informatie die zij hebben verkregen in vertrouwen. Waarbij de aangever er vanuit gaat dat het binnenskamers blijft. Wie de wetgeving kent en de in het verlengde daarvan door beroepsgroepen van... Meer

Reageer |  reacties