Dr. Arne Maas

Arne Maas is eigenaar van Ameuse, daarmee helpt hij bedrijven met verkopen. Vragen als: wat verkoop je precies, wie zit daar op te wachten en wat is dan je business model, zijn zaken waarover Arne graag, samen met bedrijven, zijn hoofd breekt.
Arne houdt daarnaast lezingen en schrijft tevens boeken en blogs. Recent verschenen:

  • De redenloze consument (2013) over de werking van framing en het onbewuste in marketing.
  • Start me up in Silicon Valley (2014, samen met Peter Ester), over Nederlandse ondernemers die een startup zijn begonnen in Silicon Valley.

Arne is gepromoveerd op een onderwerp in de Medische Besliskunde. Hij is part-time Professor of Marketing & Innovation aan de Rotterdam Business School. 

Opinie door Arne Maas:

BelgiŽ!

29 oktober 2015

“Ik heb getwijfeld over BelgiŽ, omdat iedereen daar lacht”. Het Goede Doel, een nederpop-bandje, zong het al in 1982.
Lees meer >>

Reageer |  reacties

Artsen zijn geen loodgieters, of wel?

10 juni 2015

Als de kraan van de wasmachine stuk is, druppelt het. En als je pech hebt, spuit het.
Lees meer >>

Reageer |  reacties

Vacatures

MEER OVER DEZE VACATURE >>

Opinie

DSM-5 is nuttig, maar wordt vaak
verkeerd gebruikt

Classificeren via de DSM-5-systematiek is ooit bedacht om klinische professionals en wetenschappers een gemeenschappelijke taal te laten spreken over de aandoening van een cliŽnt. En om gerichter wetenschappelijk onderzoek te kunnen doen. Marc Verbraak: 'DSM-5 is een nuttig instrument, maar wordt vaak verkeerd gebruikt.' ... Meer

Reageer |  reacties

Wat doet Rivierduinen en waarom het leuk is om daar te werken

Audrey van Schaik is sinds half oktober 2022 bestuurder van GGZ Rivierduinen. Zij trad tegelijk met Sam Schoch aan als raad van bestuur en samen staan zij bekend als verbinders en ervaren zorgbestuurders. Audrey is psychiater en heeft jarenlange leidinggevende ervaring binnen diverse onderdelen van verschillende ggz-organisaties. ... Meer

Reageer |  reacties

Breng de waarheid boven tafel

Stel, je bent leidinggevende en een medewerker vertelt dat er een structureel probleem is op de afdeling. Natuurlijk neem je dat serieus. Tegelijkertijd loont het om het verhaal in twijfel te trekken. ... Meer

Reageer |  reacties