Dr. Arne Maas

Arne Maas is eigenaar van Ameuse, daarmee helpt hij bedrijven met verkopen. Vragen als: wat verkoop je precies, wie zit daar op te wachten en wat is dan je business model, zijn zaken waarover Arne graag, samen met bedrijven, zijn hoofd breekt.
Arne houdt daarnaast lezingen en schrijft tevens boeken en blogs. Recent verschenen:

  • De redenloze consument (2013) over de werking van framing en het onbewuste in marketing.
  • Start me up in Silicon Valley (2014, samen met Peter Ester), over Nederlandse ondernemers die een startup zijn begonnen in Silicon Valley.

Arne is gepromoveerd op een onderwerp in de Medische Besliskunde. Hij is part-time Professor of Marketing & Innovation aan de Rotterdam Business School. 

Opinie door Arne Maas:

BelgiŽ!

29 oktober 2015

“Ik heb getwijfeld over BelgiŽ, omdat iedereen daar lacht”. Het Goede Doel, een nederpop-bandje, zong het al in 1982.
Lees meer >>

Reageer |  reacties

Artsen zijn geen loodgieters, of wel?

10 juni 2015

Als de kraan van de wasmachine stuk is, druppelt het. En als je pech hebt, spuit het.
Lees meer >>

Reageer |  reacties

Vacatures

MEER OVER DEZE VACATURE >>

Opinie

Voorkomen is goud

Rond de jaarwisseling publiceerden Nederlandse onderzoekers een indrukwekkende studie naar de prognose van depressie. Wie verwachtte dat door de toename van wetenschappelijk onderzoek en experimenten met nieuwe behandelmethoden de prognose van depressie inmiddels een gunstiger beeld zou geven dan bijvoorbeeld een decennium geleden, kwam bedrogen uit. De stud... Meer

Reageer |  reacties

The targets of the social sciences are on the move

Onlangs herlas ik het volgende zinnetje uit een boek van Ian Hacking (2000): “the targets of the social sciences are on the move” (p.108). Ik houd van deze zin omdat er een wereld aan betekenis achter schuil gaat en deze niet geringe implicaties heeft. Hacking legt uit dat er binnen ons vakgebied altijd iets gebeurt met het object van studie. Een stuk goud r... Meer

Reageer |  reacties

Alles begint met Preventie

“Pittiger neerzetten”, was het oordeel van een meelezer van de eerste versie van deze column. Ik was blij met zijn preventie-gezinde overtuiging, die kennelijk nůg uitgesprokener was dan de mijne. Hoe helder moet je de roep om preventie laten klinken wil hij enig effect hebben? En: is de gemiddelde D!scura-lezer niet van zichzelf al tot in zijn haarvaten doo... Meer

Reageer |  reacties

Nascholingstrajecten