Drs. Linda van Ingen

25 oktober 2017

Drs. Linda van Ingen (1965) is van huis uit slavist en schreef in de jaren negentig veel in opdracht van verschillende overheden, bijvoorbeeld over hoger onderwijs. Sinds haar overstap naar de gezondheidszorg heeft vooral de care haar aandacht. Zo schrijft ze veel over de verbetering van de verpleeghuiszorg: dementie, zelfsturende teams, samenwerking met mantelzorger. Ook de inzet van technologische hulpmiddelen om de nog thuiswonende cliŽnt zo zelfstandig mogelijk te houden is een onderwerp dat regelmatig terugkeert.
Binnen de cure heeft Van Ingen veel ervaring met het onderwerp ‘beter plannen’: hoe stem je de patiŽntenstromen en resources goed op elkaar af, hoe zorg je ervoor dat het ‘hollen en stilstaan’ tot een minimum wordt beperkt zodat zorgprofessional en patiŽnt een zo stabiel mogelijke omgeving hebben?
Linda van Ingen schrijft als freelancer allerlei soorten (web)teksten voor uiteenlopende opdrachtgevers, ook congresverslagen.

www.linkedin.com/in/lindavaningen/

Vacatures

MEER OVER DEZE VACATURE >>

Opinie

Beroepsgeheim in een protocollentijdperk

In de zorg zijn de professionals actoren van een protocollaire praxis geworden. Onder invloed van een misinterpretatie van de betekenis van wetenschappelijk onderzoek voor de klinische praktijk, met een veel te sterk en zelfs kwalijk accent op big data, werd de klinische expertise, de door jarenlange ervaring gevormde intuÔtie gedegradeerd tot een derderangs... Meer

Reageer |  reacties

De grenzen van het beroepsgeheim

Stel je nou maar eens voor dat het jouw zoon, dochter, neef, nicht, oom, tante, vader of moeder betreft. Doorgaans een adequate en goede reden om elk gebod m.b.t. het beroepsgeheim te omzeilen. Zo dacht ik er ongeveer 10 jaar geleden over. En zo denk er nog steeds over. Kan ik wat ik gedaan heb voor een rechter verantwoorden? Die vraag stel ik mijzelf als ik... Meer

Reageer |  reacties

Versterk het beroepsgeheim

Het is begrijpelijk, en in ons aller belang, dat hulpverleners hun mond houden als zij privacygevoelige informatie van hun cliŽnten of patiŽnten ontvangen. Het gaat om informatie die zij hebben verkregen in vertrouwen. Waarbij de aangever er vanuit gaat dat het binnenskamers blijft. Wie de wetgeving kent en de in het verlengde daarvan door beroepsgroepen van... Meer

Reageer |  reacties