Drs. Petrie Kremer (1958)

Petrie Kremer voltooide de geneeskunde studie in Utrecht en ging daarna aan het werk in de logistieke automatisering bij Philips. In deze tijd volgde zij een interne bedrijfskunde cursus en een managementopleiding binnen Philips. Zij studeerde daarnaast enige jaren economie in Tilburg. Vervolgens werkte zijn voor Coopers & Lybrand organisatie advies als logistiek adviseur. 

Na vier jaar bij Bartimťus als sectordirecteur personeel en middelen en zes jaar in de Raad van Bestuur van Waalborg, werkt zij nu als interimmanager in de gezondheidszorg. De nadruk ligt daarbij op algemeen management functies tijdens of vlak na grote reorganisaties waarbij cultuurveranderingen moeten worden gerealiseerd.

 

Opinie door Petrie Kremer:

Professionaliteit en autonomie: contradictie of tautologie

8 februari 2012

Zorgmanagers en ‘zorgprofessionals’ lijken in veel literatuur tegenover elkaar te staan. De zorgmanager zou de professional niet begrijpen en omgekeerd.
Lees meer >>

Reageer |  reacties

Vacatures

MEER OVER DEZE VACATURE >>

Opinie

Beroepsgeheim in een protocollentijdperk

In de zorg zijn de professionals actoren van een protocollaire praxis geworden. Onder invloed van een misinterpretatie van de betekenis van wetenschappelijk onderzoek voor de klinische praktijk, met een veel te sterk en zelfs kwalijk accent op big data, werd de klinische expertise, de door jarenlange ervaring gevormde intuÔtie gedegradeerd tot een derderangs... Meer

Reageer |  reacties

De grenzen van het beroepsgeheim

Stel je nou maar eens voor dat het jouw zoon, dochter, neef, nicht, oom, tante, vader of moeder betreft. Doorgaans een adequate en goede reden om elk gebod m.b.t. het beroepsgeheim te omzeilen. Zo dacht ik er ongeveer 10 jaar geleden over. En zo denk er nog steeds over. Kan ik wat ik gedaan heb voor een rechter verantwoorden? Die vraag stel ik mijzelf als ik... Meer

Reageer |  reacties

Versterk het beroepsgeheim

Het is begrijpelijk, en in ons aller belang, dat hulpverleners hun mond houden als zij privacygevoelige informatie van hun cliŽnten of patiŽnten ontvangen. Het gaat om informatie die zij hebben verkregen in vertrouwen. Waarbij de aangever er vanuit gaat dat het binnenskamers blijft. Wie de wetgeving kent en de in het verlengde daarvan door beroepsgroepen van... Meer

Reageer |  reacties